Praktijkfolder
Openingstijden van de praktijk
Maandag, dinsdag en donderdag 08:00 uur t/m 21:00
Woensdag 08:00 uur t/m 19:00 uur
Vrijdag 08:00 uur t/m 18:00 uur
In overleg met uw therapeut kunnen de tijden voor een behandeling eventueel afwijken.
Tarieven
De praktijk is verplicht de patiënt te informeren over de tarieven van de praktijk, te informeren over de aan- of afwezigheid van een overeenkomst met zorgverzekeraars en wat dat betekent voor de vergoeding van de zorg door de verzekeraar voordat deze in behandeling komt (NZa).
Fysiotherapie bij volwassenen wordt alleen maar vergoed:
●wanneer u een aanvullende verzekering heeft afgesloten.
●Bij een chronische indicatie die wordt genoemd in bijlage 1 van de Zorgverzekeringswet worden behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering vanaf de 21 behandeling.
●Bij kinderen jonger dan 18 jaar worden maximaal de eerste 9 behandelingen vergoed. Als deze behandelingen niet het gewenste resultaat hebben, dan kan de zorgverzekeraar tot maximaal 9 extra behandelingen vergoeden. Behandelingen voor chronische aandoeningen die voorkomen in bijlage 1 van de Zorgverzekeringswet worden bij kinderen volledig vergoed.
Voor de actuele tarieven en contracten met zorgverzekeraars verwijzen wij naar de prijslijst in de praktijk of op de website
Aanmelden
Bij aanmelding wordt er gevraagd naar uw NAW-gegevens, uw verzekering en, indien van toepassing, de verwijsbrief.
Het is van belang dat u duidelijk aangeeft om welke klacht het gaat en of u specifiek behandeld wilt worden door een gespecialiseerde fysiotherapeut.
Naar de fysiotherapeut zonder verwijsbrief
Vanaf 2006 is de fysiotherapeut direct toegankelijk voor een screening en aanvullend beleid, hetgeen betekent dat een verwijzing van een huisarts of specialist noodzakelijk is bij aan huis behandelingen en bij urine incontinentie
Er wordt met u een afspraak gemaakt voor een screeningsgesprek.
Na dat gesprek wordt met u besproken of uw klacht in aanmerking komt voor behandeling door een fysiotherapeut of dat een bezoek aan de huisarts gewenst is. Meestal wordt dit gesprek gevolgd door een onderzoek en een behandeling.
Wat kunt u verwachten van de eerste afspraak
U neemt plaats in de wachtkamer en wordt op de afgesproken tijd door de fysiotherapeut opgehaald. De fysiotherapeut vraagt u enkele persoonsgegevens zodat een behandeldossier aangemaakt kan worden. Hierna wordt u gevraagd naar uw gezondheidsprobleem. Meestal wordt dit gesprek gevolgd door een onderzoek. Tijdens het onderzoek kan u gevraagd worden zich gedeeltelijk uit te kleden. Het screeningsgesprek, onderzoek en behandeling zal ongeveer 30 minuten in beslag nemen.
Naar aanleiding van de resultaten uit dit onderzoek zal er een behandelplan opgesteld worden. Dit behandelplan zal de therapievorm en het aantal behandelingen omvatten en zal met u worden besproken. De fysiotherapeut maakt na afloop met u een nieuwe afspraak.
Bij de eerste afspraak neemt u mee:
●Eventueel de verwijsbrief
●Uw ziektekostenverzekering gegevens
●Geldig identiteitsdocument
●2 handdoeken
Bij de tweede afspraak vervolgen we de behandeling van uw klacht. De duur van een behandeling zal gemiddeld 30 minuten bedragen (inclusief aan- en uitkleden).
Afmelden
Indien een afspraak om welke reden dan ook niet door kan gaan, dient dit
24 uur voor de afgesproken behandeling gemeld te worden.
TARIEF NIET NAGEKOMEN AFSPRAAK FYSIOTHERAPIE/ OEFENTHERAPIE
Afspraak annuleren/ NNA beleid
Het ‘no-show-tarief’ voor niet nagekomen afspraken:
Door een wettelijke maatregel is het de praktijk niet meer toegestaan een niet nagekomen afspraak in rekening te brengen bij uw zorgverzekeraar. In dezelfde maatregel is bepaald dat de zorgaanbieders in de praktijk voor een niet nagekomen afspraak een behandeltarief in rekening mogen brengen.
Als u uw afspraak om welke reden dan ook moet afzeggen, doe dat dan ruim van tevoren, maar minimaal 24 uur voor de feitelijk gemaakte afspraak. Dan kunnen wij de voor u gereserveerde tijd nog invullen voor iemand die op de wachtlijst staat waarmee deze cliënt dan ook eerder geholpen is. Als u binnen 24 uur voor de behandeling annuleert of de afspraak niet nakomt, wordt deze altijd aan u doorberekend. Dit is 75% van het geldende consulttarief. Let op: deze nota is niet te declareren bij uw zorgverzekeraar.
Dit is een landelijke maatregel waaraan alle zorgaanbieders zich moeten houden en staat los van het feit of er al dan niet sprake is van een overmacht situatie.
Kwaliteit
De fysiotherapeuten die werkzaam zijn binnen onze praktijk staan geregistreerd in het Individueel Register Fysiotherapie, daarnaast hebben zij zich bekwaamd in een specifiek onderdeel van de fysiotherapie waarvoor zij staan ingeschreven in het register van erkende verbijzonderingen.
Privacy
De praktijk beschikt over afgesloten behandelruimten waardoor uw privacy is gewaarborgd.
Waarneming
Om ervoor te zorgen dat uw behandelproces niet wordt verstoord nemen collega’s binnen de praktijk voor elkaar waar tijdens vakantie, - studie, - of ziekteverzuim.
Wanneer door omstandigheden een fysiotherapeut voor langere tijd afwezig is wordt mogelijk een fysiotherapeut van buiten de praktijk gevraagd uw behandeling over te nemen.
Stagiaires
Onze praktijk biedt studenten van de opleiding fysiotherapie de mogelijkheid om stage te lopen binnen onze praktijk. Deze stagiaire wordt een begeleider toegewezen die hem of haar begeleidt tijdens onderzoeken en behandelen van patiënten.
Hygiëne
Wij vragen u voor iedere behandeling 2 handdoeken mee te nemen. Verder verwachten
wij van u als patiënt/ cliënt dat u de persoonlijke hygiënische regels in acht neemt en zorgt voor een goede lichaamsverzorging.
Klachten
Indien u niet tevreden bent of een klacht heeft over de bejegening door of behandeling van uw fysiotherapeut of een van de andere personeelsleden, kunt u dit melden aan uw fysiotherapeut of een van de maatschapsleden.
Uw klacht zal worden behandeld conform de richtlijnen van de beroepsgroep.
Privacyreglement
Uw fysiotherapeut houdt, om uw behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren een registratie bij van uw medische en administratieve gegevens. Op deze registratie is de AVG van toepassing.
Deze wet bevat regels met betrekking tot het doel van de registratie, de aard van de gegevens die worden geregistreerd, het beheer van de gegevens, de personen die toegang hebben tot die gegevens en het inzagerecht van de patiënt. Al deze zaken zijn in het privacyreglement vastgelegd.
Betalingsvoorwaarden
1 Deze betalingsvoorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met de behandelingsovereenkomst tussen u als patiënt/cliënt en de fysiotherapeut.
2 Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Afspraken die niet of te laat geannuleerd worden, worden in rekening gebracht.
3 Voor het betalen van uw rekening geldt een betalingstermijn van 30 dagen.
4 U kunt het bedrag overmaken op bankrekeningnummer
IBAN NL22ABNA0526821132 ten name van Praktijk Leurse Haven te Etten-Leur.
5 Vermeld bij (elektronische) betaling altijd het betalingskenmerk.
6 Indien de volledige betaling niet binnen 30 dagen na de factuurdatum is ontvangen, sturen wij u een aanmaningsbrief. Deze aanmaning geldt ook als ingebrekestelling.
7 De aanmaningsbrief stelt u in de gelegenheid om het factuurbedrag binnen 14 dagen aan ons te voldoen.
8 Indien wij niet binnen 14 dagen na de datum van de aanmaningsbrief uw betaling hebben ontvangen, bent u in verzuim. Vanaf dat moment brengen wij kosten in rekening. De extra kosten zijn een percentage van het notabedrag met een minimum van € 40,00 plus de wettelijke consumentenrente.
9 Uw betaling strekt in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de rente en ten slotte in mindering van de hoofdsom.
10 Alle gerechtelijke en/of buitengerechtelijke kosten, die verband houden met het innen van de gedeclareerde bedragen, komen voor uw rekening.
Eigendommen
De praktijk is niet verantwoordelijk voor uw eigendommen.
Niet roken
Binnen de praktijk (wachtkamer, behandelruimten en oefenzaal) mag niet worden gerookt.
Niet reanimeren
U bent zelf verantwoordelijk voor een niet-reanimeren verklaring. Indien reanimatie nodig is, zijn we dat in alle gevallen verplicht te doen tenzij u een niet-reanimatie verklaring zichtbaar op uw lichaam draagt. Deze kunt u aanvragen bij:
●De Nederlandse Hartstichting (www.hartstichting.nl)
●Nederlandse Vereniging voor een vrijwillig levenseinde (www.nvve.nl)
Actueel nieuws
Voor de meest actuele zaken en veranderingen verwijzen wij u naar onze website:
·Facebook pagina
·Nieuwsbrief
Wij zijn lid van :
Update: 17-01-2025
Uw persoonsgegevens en uw privacy in onze praktijk
Algemeen
De AVG is de nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder andere vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Dit privacyreglement is bedoeld om u te informeren over uw rechten en onze plichten die gelden op grond van de AVG en de WGBO.
Onze praktijk
In onze praktijk kunnen diverse persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit is noodzakelijk om u (medisch) goed te kunnen behandelen en nodig voor het financieel afhandelen van de behandeling.
De plichten van de praktijk
Praktijk Leurse Haven is volgens de AVG de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die in de praktijk plaatsvindt. Aan de plichten die daaruit voortkomen, voldoet de praktijk als volgt:
●Uw gegevens worden voor specifieke doeleinden verzameld:
o voor fysiotherapeutische zorgverlening;
o voor doelmatig beheer en beleid;
o voor ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting.
●Er vindt in beginsel geen verwerking plaats voor andere doeleinden.
●U wordt op de hoogte gesteld van het feit dat er persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit kan gebeuren door uw zorgverlener, maar ook via een folder of via onze website.
●Alle medewerkers binnen Praktijk Leurse Haven hebben zich verplicht om vertrouwelijk om te gaan met uw persoonsgegevens.
●Uw persoonsgegevens worden goed beveiligd tegen onbevoegde toegang.
●Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor goede zorgverlening.
Voor medische gegevens is deze bewaartermijn in principe 20 jaar (vanaf de laatste behandeling), tenzij langer bewaren noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor de gezondheid van uzelf of van uw kinderen. Dit is ter beoordeling van de behandelaar.
Uw rechten als betrokkene:
U heeft de volgende rechten:
●Het recht om te weten of en welke persoonsgegevens van u verwerkt worden.
●Het recht om kosteloos het eigen dossier (elektronische) in te zien of er een (elektronisch) afschrift van te ontvangen (voor zover de privacy van een ander daardoor niet wordt geschaad).
●Het recht op correctie, aanvulling of verwijdering van gegevens.
●Het recht om (gedeeltelijke) vernietiging van uw medische gegevens te vragen. Hieraan kan alleen tegemoet worden gekomen als het bewaren van de gegevens voor een ander niet van aanmerkelijk belang is en de gegevens op grond van een wettelijke regeling niet bewaard moeten blijven.
●Het recht op het toevoegen van een eigen verklaring (van medische aard) aan uw dossier.
●Het recht om u in bepaalde gevallen tegen de verwerking van uw gegevens te verzetten.
●Het recht om informatie te krijgen wie u gegevens heeft ingezien (logging).
●Het recht op dataportabiliteit. Dit recht houdt in dat u persoonsgegevens mag meenemen en overdragen aan een andere (zorg)aanbieder. Het recht op dataportabiliteit geldt voor een deel van de gegevens in uw medisch dossier.
Als u gebruik wilt maken van uw rechten, dan kunt u dit mondeling of middels een aanvraagformulier kenbaar maken. Uw belangen kunnen ook behartigd worden door een vertegenwoordiger (zoals een schriftelijk gemachtigde, of uw curator of mentor).
Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden
De medewerkers van Praktijk Leurse haven hebben de verplichting vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om te gaan. Dit houdt bijvoorbeeld in dat de zorgverlener voor verstrekking van uw persoonsgegevens uw uitdrukkelijke toestemming nodig heeft. Op deze regel bestaan echter enkele uitzonderingen. Op grond van een wettelijk voorschrift kan de zwijgplicht van de zorgverlener doorbroken worden, maar ook wanneer gevreesd moet worden voor een ernstig gevaar voor uw gezondheid of die van een derde. Bovendien kunnen vastgelegde gegevens, indien noodzakelijk mondeling, schriftelijk of digitaal uitgewisseld worden met andere zorgverleners (bijvoorbeeld de huisarts).
Overdracht van uw dossier
Als u een nieuwe fysiotherapeut kiest, is het belangrijk dat uw nieuwe fysiotherapeut op de hoogte is van uw (medische) geschiedenis. Uw (medische) geschiedenis staat in uw patiëntendossier. Het is gebruikelijk dat uw oude fysiotherapeut het dossier overdraagt aan uw nieuwe fysiotherapeut. De oude fysiotherapeut doet dit zo spoedig mogelijk , in ieder geval binnen een maand, nadat u uw oude fysiotherapeut heeft gevraagd het dossier over te dragen aan uw nieuwe fysiotherapeut.
Uw dossier wordt dan door uw fysiotherapeut persoonlijk of per aangetekende post overgedragen. U kunt het originele dossier niet meekrijgen. Wel heeft u altijd recht op inzage in uw dossier en op een kopie van uw dossier. Het dossier kan (indien mogelijk) ook via e-mail aan de nieuwe fysiotherapeut worden overgedragen. Beide fysiotherapeuten moeten er dan wel voor zorgen dat hun computer en internetverbindingen voldoende beveiligd zijn.
De praktijk voor fysiotherapie bestaat uit een team van 10 fysiotherapeuten met diverse erkende verbijzonderingen.
Momenteel zijn in de praktijk werkzaam:
Cora Martis | Maatschapslid | |
Bignummer 59034430504 | Master Bekkenfysiotherapeut Combifit zwangerfit®, Zwangerschapseducatie. BHV-er Preventiemedewerker | Maandag 08.00 – 18.00 uur Dinsdag 08.00 – 18.00 uur Woensdag 08.00 – 19.00 uur Donderdag 08.00 – 18.00 uur Vrijdag 08.00 – 17.00 uur |
Elize van Opstal | Maatschapslid | |
Bignummer 89917201004 | Master Geriatrie fysiotherapeut Parkinson fysiotherapeut NAH fysiotherapeut Valpreventie | Maandag 08.00 – 17.30 uur Woensdag 08.00 – 17.30 uur Donderdag 08.30 – 17.30 uur Vrijdag 08.00 – 17.30 uur |
Elia Urlings | Maatschapslid | |
Bignummer 79924646904 | Master Manueel fysiotherapeut Dry Needling | Maandag 08.00 – 17.30 uur Dinsdag 08.00 – 17.30 uur Donderdag 08.00 – 21.00 uur Vrijdag 10.00 – 14.30 uur |
Anca Nijs | ||
Bignummer 89034583504 | Kinderfysiotherapeut, Kinderbekkenfysiotherapeut, Fit & Fun Light Sensomotorische Integratie | Dinsdag 09.00 – 18.00 uur Woensdag 09.00 – 18.30 uur Vrijdag 09.00 – 18.30 uur |
Pieter Urlings | ||
Bignummer 79909691504 | Algemene fysiotherapie Golf fysiotherapeut Medical taping | Maandag 11.00 – 21.00 uur Woensdag 08.30 – 17.30 uur Donderdag 08.30 – 17.30 uur Vrijdag 08.00 – 18.00 uur |
Dian Keltjens | ||
Bignummer 19033184104 | Claudicatio Intermittens Lid Chronisch Zorgnet Handtherapie Revalidatie bij COPD | Maandag 09.00 – 17.00 uur Dinsdag 09.00 – 17.00 uur Donderdag 13.00 – 20.00 uur |
Mark Loman | ||
Bignummer 19909139704 | Master Manueel fysiotherapeut Dry Needling BHV-er | Maandag 09.00 – 21.00 uur Dinsdag 08.00 – 17.00 uur Woensdag 08.00 – 11.00 uur Donderdag 08.00 – 18.00 uur Vrijdag 08.00 – 12.30 uur |
Gabrie-Anne Noorlander | ||
Bignummer 09917139304 | Master Geriatrie fysiotherapeut Parkinson fysiotherapeut NAH fysiotherapeut | Maandag 08.30 – 17.00 uur Dinsdag 08.30 – 17.00 uur Donderdag 08.30 – 17.00 uur |
Myrthe Nienkemper | ||
Bignummer 89927748804 | Algemene fysiotherapie Master Kinderfysiotherapie i.o. NAH fysiotherapeut | Maandag 11.00 – 21.00 uur Dinsdag 10.00 – 18.00 uur Woensdag 09.30 – 18.00 uur Donderdag 09.00 – 12.00 uur |
Roeland Lintermans | ||
Bignummer 59918366704 | Master Manueel fysiotherapeut Dry Needling Medical taping Revalidatie bij COPD Lid Chronisch Zorgnet | Maandag 08.00 – 18.00 uur Dinsdag 13.00 – 21.00 uur Woensdag 08.00 – 18.00 uur Vrijdag 08.00 – 18.00 uur |